Wat is narrowcasting en hoe duur is dat? Wellicht hoort u steeds vaker deze term. Narrowcasting is het door middel van audiovisuele displays benaderen van een of meer specifieke doelgroepen, op een specifieke plaats en op specifieke momenten. De bedoeling is dat de content zoveel mogelijk op maat is gesneden voor de ontvanger. De term is het tegengestelde van het Engelse broadcasting. Andere benamingen die u wellicht hebt gehoord zijn digital signage, electronic signage networks, electronic display networks, retail television, electronic billboards, etc. Wij leveren hier content hiervoor. De prijs varieert van ongeveer €100,= voor een hele simpele motion graphic tekst met logo tot alle bedragen daarboven voor grote projecten.
Commercials vertoond in winkels vallen ook onder narrowcasting. Een ander voorbeeld zijn de presentatie schermen in het openbaar vervoer. Deze vertonen afwisselend nieuws en commerciële boodschappen. Daarnaast worden digitale abri’s ook als narrowcasting gezien. Dit zijn digitale posters die per vestiging kunnen worden aangestuurd.
De mogelijkheden van narrowcasting zijn erg groot. Zo kunnen er voorgeprogrammeerde presentaties worden gedraaid, kan er live tv worden uitgezonden, maar kunnen de presentaties ook aan databases worden gekoppeld zodat direct de laatste informatie, bijvoorbeeld aandelen of vertrektijden van vliegtuigen, wordt uitgezonden.
Heeft u interesse, of wilt u meer weten? Neem dan snel contact op!