promotiefilm kosten | Wat kost een promotiefilm? promofilm tarieven 2018-09-04T15:31:58+00:00

Wat kost een promotiefilm? | Prijzen van een promotiefilm

Wat kost een promotiefilm? Hoe duur is het maken van een promotiefilm ? Dit is moeilijk te beantwoorden, zonder dat we weten wat uw wensen zijn. Duurt de promotiefilm 30 seconden of een half uur, zijn we er één dag mee bezig of een week, dient er op 1 of 10 locaties gefilmd te worden, zit er wel of geen animatie in? Hieronder een aantal indicatieve voorbeelden om u een beter beeld te geven wat de kosten zijn van een promotiefilm. Wij maken altijd maatwerk, dus neem contact op voor een prijs berekening!

kosten zeer beperkt

750
  • geen script
  • een uur opname
  • twee uur beperkte montage
  • vrijwel geen muziek
  • geen intro
  • geen tekst over beeld
  • geen nabewerking
  • duur 25 sec
  • geen herziening
  • digitale aanlevering

kosten minimaal

1250
  • beperkt script
  • vier uur opname
  • vier uur HD montage
  • beperkte stock muziek
  • logo intro
  • beperkte tekst over beeld
  • beperkte nabewerking
  • duur 60 sec
  • één herziening
  • digitale aanlevering

kosten basis

1750
  • basis script
  • een dag opname
  • één dag HD/ 4K montage
  • stockmuziek
  • beperkte logo animatie
  • tekst over beeld
  • Beeld-en geluidsnabewerking
  • duur 120 sec
  • één herziening
  • digitale aanlevering

kosten compleet

v.a. €2450
  • script
  • een (of meerdere) dagen opname
  • 2 dagen 4K montage
  • keuze uit (stock-)muziek
  • logo animatie intro
  • geanimeerde tekst over beeld
  • complete nabewerking
  • duur naar wens
  • 1 of meer herzieningen
  • aanlevering naar wens

promotiefilm kosten

Inzicht in de kosten van een promotiefilm

PROMOTIEFILM
BRIEFING

PROMOTIEFILM
CONCEPT

PROMOTIEFILM
OPNAMES

PROMOTIEFILM
EDITING

PROMOTIEFILM
AFWERKING

PROMOTIEFILM
VIEWING

De klant heeft een boodschap en een verhaal te vertellen. Wij filteren de kern van dit verhaal eruit en zetten dit vervolgens om in een kort en krachtig beeldverhaal dat als basis dient voor uw promotiefilm. Dit korte verhaal moet een potentiële kijker of klant aanspreken. We gaan op zoek naar de juiste sfeer en beelden voor uw promotiefilm. De combinatie van een goed verhaal en goede beelden is de basis voor een goede promotiefilm. Ons motto is  ‘we’re as good as our latest film’.  Dit betekend dat we bij iedere productie weer het onderste uit de kan halen om de beste promotiefilm te maken. Wij maken dus geen standaard ‘lopende band’ of ‘videoboer’ producties. Iedere promotiefilm is uniek en heeft een eigen, persoonlijke en creatieve benadering. Wilt u ook een promotiefilm laten maken? Neem snel contact op!

Een goedkope promotiefilm

Als u zelf al nadenkt over uw promotiefilm en dit duidelijk met ons communiceert dan kan dit kosten besparen. Probeer de volgende vragen alvast te beantwoorden:

► Heeft u een stijl in gedachte? (formeel, informeel, vlot, flitsend, rustig, filmisch)
► Heeft u voorbeelden gezien die u aanspraken?
► Kunt u de doelgroep beschrijven? (Voor wie is de promotiefilm?)
► Op welke locaties moet er gefilmd worden?
► Wilt u interviews? ja, nee, of weet ik niet
► Wilt u een voice-over? ja, nee of weet ik niet
► Aan welke film lengte denkt u?
► Heeft u nog aanvullende informatie?
Om een scherpe offerte te kunnen maken is het belangrijk om uw wensen goed in kaart te brengen. Alle informatie die u heeft, is welkom.

prijs-promotiefilm-regisseur

Bespaar kosten voor een promotiefilm

Bij de ontwikkeling van de promotiefilm zijn er diverse kosten besparingen mogelijk:

► Geef zoveel mogelijk wensen door. Heeft u al een specifiek idee voor een promotiefilm dan is het kosten besparend om dit duidelijk en helder over te brengen. Bedenk goed wat u voor ogen heeft en zorg voor een duidelijke briefing. Is er al een duidelijke huisstijl, laat dit dan weten, dan sluit de promotiefilm perfect aan bij uw huisstijl. Heeft u voorbeelden gezien die u aanspreken, geef dit dan door. Wilt u de promotiefilm in meerdere talen, of met ondertitels?

► Geef een budget indicatie aan. Dit voorkomt onduidelijkheden. Een indicatie budget geeft ons duidelijkheid wat er zoal mogelijk is voor de promotiefilm. Welke film vorm past er binnen uw budget? Met animatie, voice-over, composing, motion graphics? Allemaal keuzes die die gebonden zijn aan het budget.

► Als er een script of concept wordt gemaakt, houd er dan rekening mee dat er extra kosten aan verbonden zitten als dit gaandeweg aangepast dient te worden. Een kleine verandering kan vele gevolgen hebben.

► Reserveer tijd. Bij het maken van een film zijn we afhankelijk van uw tijd en medewerking. Zorg dat alles op tijd en correct wordt aangeleverd. Zorg dat de fonts (lettertypes) en logo’s (logo’s in vectoren .eps en .jpeg’s ) correct worden aangeleverd. Als u input, tekst, gegevens, afbeeldingen in de film verwerkt wilt hebben geef dit dan svp bij aanvang door.

► Korte lijnen. Hoe meer mensen er in de projectgroep zitten, hoe meer meningen er komen. Als een gezaghebbende uiteindelijk beslist over de uiteindelijke promotiefilm, dan dient deze in een vroeg stadium betrokken te worden.

► Revisies / herzieningen. In de offerte staat het aantal correctierondes vermeld. Een extra herziening -die niet begroot is- brengt extra kosten met zich mee, waardoor de promotiefilm duurder uit valt. Bundel dus alle feedback zo veel mogelijk in 1 keer, zodat de editor dit in één keer kan aanpassen.

► U kunt veel geld besparen door locaties in uw eigen beheer te gebruiken als filmlocaties en uw personeel in te zetten als figuranten en acteurs.

► Een muziek licentie is vaak erg duur voor een promotiefilm. Daarom raden wij aan om stockmuziek te gebruiken of werken wij met professionele componisten.