veelgestelde vragen2019-12-19T22:47:06+01:00
Hieronder staat een selectie van de meest gestelde vragen.  Mocht u meer vragen hebben over onze werkwijze, de aanpak, apparatuur, referenties en dergelijke aarzel dan niet om contact op te nemen.
bedrijfsfilm-FAQ

Wat kost een bedrijfsfilm of promotiefilm?2019-10-01T21:13:05+02:00

Wat kost een bedrijfsfilm of promotiefilm?

Iedere film is anders. Iedere offerte wordt met veel aandacht samengesteld. Het komt grofweg neer op arbeidsuren voor opname en montage, voice over kosten, materiaal kosten, kosten voor muziekrechten en kosten voor een locatie. Om u enige referentie te geven: een zelf regisserend cameraman inclusief apparatuur kost rond de €600 a €750 per dag. Een editor inclusief montage apparatuur kost ongeveer €500,=  a €600 per dag. Een eenvoudige bedrijfsfilm zonder script, met 1 draaidag en 1 montage dag begint vanaf €1200,=. Verder is alles vanaf die prijs mogelijk. Wij proberen altijd een passende film voor een passend budget te maken. Neem svp contact op voor meer informatie of een passende offerte.

De kosten van een bedrijfsfilm of promotiefilm wordt dus vastgesteld aan de hand van een aantal factoren. Vaak wordt gedacht dat de lengte van een film de grootste invloed heeft op de kosten, maar dat is niet altijd zo. Een bedrijfsfilm van 15 minuten kan goedkoper zijn dan een reclame commercial van 30 seconden.

Meer informatie over de kosten van een bedrijfsfilm

Wat betekenen al die film termen en AV begrippen?2020-04-15T12:55:34+02:00

Betekenis filmtermen ..? Wat betekenen al die moeilijke filmtermen? We proberen alles duidelijk en eenvoudig uit te leggen. Echter zijn veel filmtermen en film begrippen niet voor iedereen duidelijk. Daarom hebben we hier de meest voorkomende begrippen opgesomd. In de film wereld worden verschillende benamingen en begrippen gebruikt.

Aftiteling
De aftiteling is een lijst met namen van iedereen die aan de film heeft meegewerkt en is altijd aan het eind van de film.

Aftermovie
Een aftermovie  is een sfeerimpressie na afloop van uw evenement.

Animatie
Een animatie is een getekende film. Meer simpele, bewegende teksten e.d. noemen wij motion graphics.

Bedrijfsfilm
Een film (doorgaans 3-10 minuten) ter promotie van een bedrijf of een bedrijfsonderdeel.

Belichting
Eén van de belangrijkste zaken bij een film : het licht. De belichting is het geheel van lampen en andere verlichting die de set van licht voorzien.

Call-sheet
Een call-sheet is een schema voor één draaidag.

Camerapositie / standpunt
De positie die een camera (met statief) inneemt om een bepaalde scène te kunnen filmen.

Cameraman
Persoon die de camera bedient tijdens een film-opname.

Catering
Al het eten en drinken dat op de set aanwezig is om de acteurs eten te geven. Meestal is er een catering-wagen op de set waar wordt gekookt.

Close-up
Van heel dichtbij filmen om zo een detailopname te maken of iets onduidelijk duidelijk in beeld te brengen.

Crane
Een soort wip waarop de cameraman zit om naar omhoog en omlaag te gaan. Dit is vergelijkbaar met de lift, maar een crane is kleiner.

Cut
Camera wordt stopgezet.

Dolly
Een klein wagentje op rails om de camera te verplaatsen.

Dolly-shot
Een opname door een camera op een dolly.

Draaiboek
In een draaiboek staan alle scènes opgeschreven die gefilmd moeten worden. In het draaiboek hoeven de scènes niet in de juiste volgorde te staan. Het draaiboek is er voor om iedereen te laten weten welke scènes er op een dag worden opgenomen. Een draaiboek lijkt een beetje op een schoolagenda.

Drone
Onze vliegende camera’s die spetterende opnames maken vanuit de lucht. Neem contact op en dan sturen we onze drone reel toe.

Edel-figurant

Persoon die figurant is en meestal 1 à 2 lijnen tekst heeft. Hij komt maar in een klein stukje van de film voor.

Edit suite/ montage ruimte
Een kantoor/ ruimte met daarin digitale/ analoge montage apparatuur voor video of film.

Figurant
Persoon die meestal op de achtergrond komt en geen echte acteursrol heeft.

Figuratie
Alles wat te maken heeft met figuranten.

Half total-shot
Camerapositie waarbij men iemand toont van dichtbij (zoals de weerman of weervrouw op tv).

Holster-perspectief
De camera bevindt zich op heuphoogte.

Insert
Een stukje film in een ander stuk film plakken.

Kikvorsperspectief
De camera bevindt zich op de grond en filmt naar boven.

Lift
Een speciale wagen waar de camera opstaat om naar omhoog en omlaag te gaan. Of een camera beweging van boven naar beneden of andersom, zonder dat de camera kantelt.

Lokatie
De plaats waar men filmt.

Medium-shot
Camerapositie waarbij men filmt van het midden van een lichaam tot het hoofd (buik en hoofd zijn zichtbaar). Meestal gaat een medium-shot verder in een close-up.

Motion graphics
Motion graphics zijn de bewegende grafische teksten en elementen in een videoproductie, zoals bijvoorbeeld een geanimeerd bedrijfslogo.

Opname-leider

Iemand die ervoor zorgt dat de shots op juiste tijd en de juiste lokatie opgenomen worden.

Overvloeier

Twee beelden vloeien in elkaar over. Ook wel dissolve genoemd. Wij vermijden dit soort goedkope effecten meestal.

Pan-shot
Men draait rond met de camera om zijn eigen as waardoor je bijvoorbeeld het panorama van een landschap ziet.

Producent
Persoon die alles organiseert om te kunnen filmen. Hij/ zij is eindverantwoordelijk.

Productie
Alles wat te maken heeft met het produceren van een film.

Product film
Een film of video productie ter promotie van een product of om instructies/ uitleg te geven over het product.

Promotie film
Een film of video productie ter promotie van een bedrijf, instelling of product.

Reclame spot/ commercial
Een korte hoogwaardige commercial voor internet of TV van +/- 15 – 35 seconden om de kijker te prikkelen, nieuwsgierig te maken.

Regie
Alles wat te maken heeft met het regisseren.

Regie-assistent
Meestal 1 of 2 mensen die de regisseur helpen bij het regisseren.

Regisseur
Een regisseur is de filmleider. Hij geeft aan wie wat moet doen en wat moet gebeuren. Hij overlegt met de hele crew om uit te leggen hoe men zal filmen.

Rijder
Een camera loopt mee op een wagentje terwijl mensen wandelen.

Runner
Een runner is iemand die de klusjes doet zoals : acteurs en figuranten ophalen en wegbrengen, boodschappen doen, meehelpen met sjouwen, set-dressing, en dergelijk meer.

Scenario
Alle scènes achter elkaar opgeschreven, is een scenario.

Scène
Een scène is een klein stukje film. Een scène kan uit meerdere shots bestaan.

Script
Een script is een filmverhaal dat je als eerste hebt opgeschreven. Het is de ruwe versie van het scenario.

Set
De plaats waar gefilmd wordt.

Shot
Een shot is 1 opname.

Shot-list

Lijst met daarop wat de cameraman moet doen bij het filmen.

Story of story-line
De verhaallijn van een film.

Story-board
Een getekend verhaal van alle shots/scènes. Meestal is er maar 1 tekening per shot om iedereen te laten zien wat de bedoeling is. Een storyboard wordt vooraf gemaakt en bestaat uit allemaal tekeningen van het verhaal.

Studio
Een grote hal waarin verscheidene sets zijn opgebouwd om te filmen. Het filmen gebeurt dus binnen. Tevens een andere benaming voor werkruimte.

Take

Eén opname zonder onderbreking. Meestal zijn er meer takes nodig om een goed shot te krijgen.

Tegen-shot
Twee mensen zitten tegenover elkaar. Eerst film je de eerste en dan de andere.

Tilt-down
De camera gaat naar beneden om te filmen.

Tilt-up

De camera gaat naar omhoog om te filmen.

Total-shot

Het overzicht van een scène filmen om zo een totaalbeeld te krijgen.

Visagie
Visagie is het opmaken van een acteur met speciale make-up zodat hij geloofwaardig overkomt in een film.

Visagist
Persoon die de visagie verzorgt.

Vogelperspectief
Van bovenaf filmen of vanaf een hoger standpunt. Het effect hiervan is dat iemand kleiner en nietiger lijkt

Hoe wordt een bedrijfsfilm gemaakt?2020-04-15T15:26:43+02:00

Hoe wordt een bedrijfsfilm gemaakt? Dit is een moeilijke vraag om te beantwoorden, omdat dit per bedrijfsfilm anders is.
Vaak zijn er wel dezelfde stappen te doorlopen.

filmproductie proces

1. BRIEFING

Een bedrijfsfilm maken begint met een goed gesprek en vooral vragen en goed luisteren naar wensen, doelstelling, doelgroep, budget. Wij vertellen over hoe wij daar het beste op kunnen inspelen. We denken ook graag mee. Als we het over alles eens zijn maken we een offerte. Als de offerte naar wens is dan dient deze ondertekend te worden en terug gestuurd. Dan begint ons echte werk.

2. CONCEPT

Het concept wordt uitgewerkt en gecommuniceerd met de klant. Afhankelijk van het budget schrijven een script of scenario. Als het concept naar wens of het scenario uitgewerkt dan gaan we de filmdagen in plannen en voorbereiden. Als het een omvangrijke productie is, dan maken we soms een draaiboek. Hierin staat in detail beschreven hoe de film er uit komt te zien en wat wanneer wordt opgenomen.

3. FILMEN

Op de afgesproken tijd en locatie zijn we aanwezig met de film apparatuur en film crew. We filmen alles zo goed mogelijk volgens het concept of scenario. Het maken van de juiste film shots , met de juiste ‘look en feel’ kost soms meer tijd dan u zou verwachten. Graag vragen wij hiervoor uw geduld. We doen het tenslotte allemaal voor het belang van uw filmproductie! De mooie shots waar aandacht aan is besteed, zullen het uiteindelijke resultaat van de film verbeteren.

4. MONTAGE

De montage -ook wel editing genoemd- is simpel gezegd het rangschikken en ordenen van de shots. De montage wordt vaak onderschat en gezien als “simpel plakken en knippen”. Er komt echter heel wat meer bij kijken. De montage is van heel groot voor het eindresultaat. Zonder montage is er geen film. De montage kan snel en afwisselend zijn of juist traag. Door de manier waar op de shots achter elkaar worden gezet kunnen ze ook een totaal andere betekenis krijgen. De film valt of staat bij de montage. Afhankelijk van het budget worden er motion graphics -bewegende teksten of grafische elementen- of animaties verwerkt in de montage.

5. AFWERKING

Voordat we intensief beginnen aan de afwerking, laten we vaak al een eerste versie van de film zien aan de klant ten behoeve van de goedkeuring. We passen de opmerkingen van de klant dan aan en beginnen daarna met de definitieve afwerking van de film. Tijdens de afwerking worden de laatste puntjes op de ‘i’ gezet. De beelden worden kleur gecorrigeerd. Ook beeld effecten (zoals een filmische look of filters) worden toegevoegd. De audio wordt nabewerkt en op niveau gebracht, zodat deze goed en helder is te verstaan. Ook de muziek en geluidseffecten worden toegevoegd.

5. VIEWING

Tijdens een viewing -op kantoor of middels een online verborgen link- bekijkt de klant de op te leveren film. Als er dan nog opmerkingen zijn of aanpassingen gedaan dienen te worden, dan stuurt de klant deze bij voorkeur in één keer compleet per e-mail. We bespreken deze laatste opmerkingen en gaan ze vervolgens aanpassen. Nadat we de aanpassingen hebben doorgevoerd leveren we een tweede versie op ter goedkeuring. Soms is het aanpassen van een film veel werk. Daarom staat er in de offerte vaak vermeld hoeveel viewings, revisies, of aanpassingsronden er inbegrepen zijn inbegrepen.

Kunnen jullie de film ondertitelen?2015-11-27T23:20:01+01:00

Kunnen jullie de film ondertitelen? Natuurlijk kunnen we uw film ondertitelen. Wij hebben zelfs films geproduceerd die in 22 talen ondertiteld waren. In zo’n geval werken we samen met ondertitel- en vertaalbureaus.

Waarom een bedrijfsfilm laten maken?2015-11-18T09:37:36+01:00

Waarom een bedrijfsfilm laten maken? Diverse onderzoeken tonen aan dat de aanwezigheid van film in de marketing duidelijk helpt. De helft van de online zoekopdrachten zijn gerelateerd aan film. Dit maakt een film dus minstens even belangrijk dan een website. Ondernemers moeten hierop inspelen. Door gebruik van film zal de bedrijfswebsite tevens hoger scoren bij Google. Omdat er naast beeld ook geluid is onthoudt de kijker de boodschap veel beter. Film trekt de aandacht en prikkelt mensen. Film kan een gevoel, emotie en boodschap velen malen beter over brengen dan een tekst of advertentie. Films zijn overal inzetbaar, zoals op uw website, bij evenementen, beurzen, YouTube en overal online waar de film geplaatst wordt. Er zijn nog veel meer redenen om een bedrijfsfilm te laten maken, dus neem snel contact op.

Interview kleding/ locatie?2020-04-15T12:37:50+02:00

Qua ruimte: Voor het geluid is het fijn als de ruimte niet te groot is (ivm galm) en niet de klein , zodat we enige afstand kunnen nemen. Hierdoor kunnen we meer scherpte diepte krijgen. De ruimte moet liefst zo stil mogelijk zijn. Het is fijn als er voldoende daglicht is, dat we ook kunnen dimmen als dat nodig is.
Qua kleding: Degene die gefilmd wordt moet geen pik zwart en fel witte kleding dragen. Ook hele kleine patronen zoals ruitjes of streepjes  moeten worden vermeden. Bijvoorkeur worden er meerdere ‘laagjes’ kleding gedragen. Dus een shirt/bloes met jasje i.v.m. het bevestigen van de clipmicrofoon.

Hoe zit het met de muziek rechten in film ?2015-11-27T23:18:46+01:00

Vraagt u zich af hoe het zit met de muziek rechten in film? Of heeft u een vraag omtrent het muziek gebruik in film? Neem dan contact op, want er zijn bij het muziek gebruik in een film verschillende soorten muziek rechten mogelijk. Hierbij een aantal voorbeelden van verschillende soorten muziek rechten in film.

Rechtenvrije muziek
De muziek is gratis te gebruiken, ook voor commercieel gebruik. Hoewel de collectie groeit, is dit vaak niet goed voor uw productie.

Bibliotheek of stock muziek
Deze muziek is speciaal gemaakt voor diverse video-uitingen en is aan te schaffen per individuele videoproductie. Voor bedrijfsfilms werken we doorgaans met stock muziek. Er zijn grote bibliotheken beschikbaar zodat we voor iedere filmproductie een geschikt muziek nummer kunnen vinden.

Commerciële verkrijgbare muziek
Deze muziek is vaak erg duur voor een commerciële filmproductie. Hiervoor moet tevens toestemming gevraagd worden aan de platenmaatschappij of artiest. Als het echter een productie betreft in opdracht van de nationale omroep dan is deze muziek gratis te gebruiken. Dit komt vanwege een afspraak van omroep met BUMA / STEMRA.

Opdrachtmuziek
Wij werken met bijzondere componisten die muziek op maat kunnen maken voor de productie. Dit kost vaak wel meer tijd en geld, maar is voor een goede productie van grote meerwaarde.

Ervaring met filmproducties in het buitenland?2020-04-15T12:38:36+02:00

Hebben jullie ervaring met filmproducties in het buitenland? Ja, we hebben heel erg veel ervaring met filmproducties in het buitenland. We hebben filmproducties gemaakt over heel de wereld, zoals o.a. in Bolivia, Equador, Gambia, Ghana, Kenya, Thailand, Laos, Vietnam, etc. Wij zijn gespecialiseerd in internationale filmproducties met als thema reizen, buitenland, ontwikkeling, duurzaamheid en andere culturen. Een aantal voorbeelden: Zes maanden verbleven we in Zuid-Amerika om op 4200 meter hoogte in Potosí, Bolivia onder barre omstandigheden de documentaire GRITO de PIEDRA te maken.  De internationaal bekroonde documentaire a BLOOMING BUSINESS werd o.a. opgenomen in de gevaarlijke sloppenwijken van Naivasha in Kenia. Voor stichting Liliane Fonds filmde we in diverse oorden in de wereld zoals o.a. Ghana en India en Kenia. Voor de Peruaanse brandwonden stichting filmde we in Lima en omgeving en voor documentaire ALL OF US gingen we de halve wereld over.

Newton solutions produceert films in (verre) buitenlandse bestemmingen voor bedrijven, NGO’s, PR bureaus en reisorganisaties. Vanwege onze brede reiservaring zijn we ook inzetbaar in lastige omstandigheden en werkgebieden in het buitenland. We kennen de gevaren en de aandachtspunten die een dergelijk gebied met zich meebrengt. Newton solutions staat voor betaalbare videoproducties, waarbij intensief wordt meegedacht over de inhoud en de communicatiedoelstelling van de productie. Met een breed netwerk in de videowereld is er veel mogelijk: van goedkope camjo-producties, tot grotere producties met een aparte cameraman, regisseur en editor.

 

 

Hebben jullie algemene voorwaarden?2020-04-15T12:39:07+02:00

Hebben jullie algemene voorwaarden? Jazeker. Wij zijn 20 jaar werkzaam in het vak en hebben tot op heden alles op tijd geleverd en naar wens van de klant. Bent u de volgende tevreden klant? bekijk hier onze algemene leveringsvoorwaarden?

Interviews of voice-over?2015-11-27T23:18:31+01:00

Maken jullie in de films gebruik van interviews of voice-over? Ja, onze films kunnen gebruik maken van interviews of voice-over. In veel films zitten korte fragmenten van de interviews. In deze shots zie je mensen pratend in beeld. Bijvoorbeeld de directeur van een bedrijf, die in de camera vertelt over zijn product. Als het beeld van het interview gebruikt wordt, dan heet dit in vaktermen een ‘talking head’. Een film met (te) veel talking heads is vaak erg snel saai. Wanneer er andere beelden te zien zijn dan degene die praat, dan is dat in feite een stem ‘over het beeld’, dus een voice-over.
Naast deze voice-over schrijven we ook vaak teksten uit. Deze teksten worden door een professionele ‘voice-over’ stem ingesproken en gebruikt in de film. Er is dan keuze uit verschillende professionele stemacteurs, zodat de juiste stem bij de juiste film komt.

Maken jullie ook slow motion opnames?2015-11-17T22:49:35+01:00

Maken jullie ook slow motion opnames? Ja, we maken ook slow motion opnames. Bij een filmproductie neemt een filmcamera doorgaans 25 beelden per seconden op. Deze opnames kunnen in de montage worden vertraagd, maar dat ziet er schokkerig uit en is niet professioneel.  Er zijn tenslotte niet meer beelden opgenomen dan 25 beelden per seconden. Bij een goede slow motion opname wordt de opname vertraagd opgenomen met een hogere framerate. Er worden dus 120 beelden of meer per seconden opgenomen. Wij zijn in het bezit van de film camera’s die dit professioneel kunnen opnemen en waarmee mooie vertraagde beelden ontstaan.

Tv commercials of reclame spots ?2015-11-27T23:21:18+01:00

Maken jullie ook tv commercials of reclame spots ? Ja, we maken ook tv commercials of reclame spots. De kosten hiervoor lopen enorm uiteen, maar ook reclame spots die landelijk worden uitgezonden hoeven geen duizenden euro’s meer te kosten. Wij hebben reclame spots gemaakt die in binnen en buitenland zijn uitgezonden. Wij verzorgen de totale productie van de tv commercials en reclame spots. We produceren via de nieuwste technieken in digitale video en audio bewerking (High Definition of 4K). Van concept bedenking, script schrijven, regie, tot de volledig afgewerkte reclame spot. Reclame spots op radio en TV kunnen interessant zijn als u een nieuw bedrijf, product of vestiging opent. Ook wanneer u uw naamsbekendheid wilt vergroten, een speciale aanbieding of actie heeft of een nieuwe doelgroep wilt bereiken is een reclame spot uiterst geschikt.

Reclame spot tv commercial online prijs berekenen

Wat betekent responsive design ?2015-11-17T22:43:49+01:00

Wat betekent responsive design? Een responsive design is een website ontwerp dat mobiel vriendelijk is. Het komt er bij een responsive design op neer dat de verschillende elementen van een webpagina zich aanpassen aan het beeldschermformaat.

Wat is CMS ? Wat is Content Management ?2015-11-27T23:22:48+01:00

Wat is CMS ? Wat is Content Management ? CMS is de afkorting voor Content Management Systeem. Een CMS is een applicatie waarbij het relatief eenvoudig is om een website te beheren. Met een CMS kan de klant zelf, zonder hulp van een internet techneut, zijn teksten naar eigen wens aanpassen. Ook kan de klant zelf website pagina’s toevoegen en afbeeldingen plaatsen op zijn site. Dit gebeurt met een WYSIWYG-editor. (What You See Is What You Get) . Met een CMS applicatie kan op een vergelijkbare manier zoals in Word worden gewerkt. De meest gebruikte CMS systemen zijn WordPress, Joomla, Drupal.

Wat is full HD of 4K resolutie?2020-04-15T12:40:40+02:00

Wat is full HD of 4K resolutie? Full HD staat voor Full High Definition ofwel volledige hoge resolutie. Full HD betekent dat het beeld 1920 pixels bij 1080 pixels groot is. 4K resolutie heeft 4096 x 2160 pixels. Wij hebben  camera’s met een 6K sensor, maar produceren voornamelijk 4K en HD films. Bij SD (Standard definition) heeft het beeld een resolutie van 768 pixels bij 576 pixels. Deze lage resolutie produceren wij niet meer. Echter staan er nog wel SD film voorbeelden op de website vermeld. Daarnaast zijn er nog vele varianten zoals UHD (Ultra HD 3840 x 2160, dus vergelijkbaar met 4k) HDV, e.d. Om verwarring te voorkomen, vermijden we deze overige begrippen zoveel mogelijk

 

Wat is narrowcasting? Hoe duur is narrowcasting2019-12-19T22:47:07+01:00

Wat is narrowcasting en hoe duur is dat? Wellicht hoort u steeds vaker deze term. Narrowcasting is het door middel van audiovisuele displays benaderen van een of meer specifieke doelgroepen, op een specifieke plaats en op specifieke momenten. De bedoeling is dat de content zoveel mogelijk op maat is gesneden voor de ontvanger. De term is het tegengestelde van het Engelse broadcasting. Andere benamingen die u wellicht hebt gehoord zijn digital signage, electronic signage networks, electronic display networks, retail television, electronic billboards, etc. Wij leveren hier content hiervoor. De prijs varieert van ongeveer €100,= voor een hele simpele motion graphic tekst met logo tot alle bedragen daarboven voor grote projecten.

Commercials vertoond in winkels vallen ook onder narrowcasting. Een ander voorbeeld zijn de presentatie schermen in het openbaar vervoer. Deze vertonen afwisselend nieuws en commerciële boodschappen. Daarnaast worden digitale abri’s ook als narrowcasting gezien. Dit zijn digitale posters die per vestiging kunnen worden aangestuurd.

De mogelijkheden van narrowcasting zijn erg groot. Zo kunnen er voorgeprogrammeerde presentaties worden gedraaid, kan er live tv worden uitgezonden, maar kunnen de presentaties ook aan databases worden gekoppeld zodat direct de laatste informatie, bijvoorbeeld aandelen of vertrektijden van vliegtuigen, wordt uitgezonden.
Heeft u interesse, of wilt u meer weten? Neem dan snel contact op!

Wat zijn motion graphics?2015-11-17T15:41:13+01:00

Wat zijn motion graphics? Wat is motion graphic design? Motion graphics zijn bewegende grafisch vormgegeven elementen of teksten in beeld. In veel van onze film producties verwerken wij motion graphics of motion graphic design. In motion graphics versmelten de disciplines filmmaken en grafisch ontwerp tot een krachtig geheel. Dit kan worden bereikt door het opnemen van verschillende elementen zoals 2D-en 3D-animatie, video, film, typografie, illustratie, fotografie en muziek. Denk bijvoorbeeld aan een film titel sequentie of geanimeerde logo’s aan het einde van commercials, etc. Om een goede motion graphic te maken moet je in allerlei disciplines thuis zijn. Een motion graphic designer is namelijk niet alleen een goede graphic designer, maar ook een goede filmmaker. Verder dient deze veel technische kennis te hebben.

Zijn ‘back links’ nog belangrijk tegenwoordig?2020-05-08T00:09:25+02:00

Zijn ‘back links’ nog nodig tegenwoordig?
Back links zijn links van een website naar uw website. Jaren geleden was dit van groot belang om hoog te scoren op de zoekmachines. Tegenwoordig is dit veel minder het geval. Er zijn heel veel factoren die een rol spelen voor de vindbaarheid. Niet alle factoren zijn bekend, maar er wordt continue onderzoek gedaan. Van veel factoren weten we welke rol zij spelen en hoe groot de impact is op de vindbaarheid in zoekmachines.

Google veranderd zijn algoritmes constant. De kans is groot dat als u dit leest het dus weer anders is. Maar op dit moment zijn back links voor u site nog wel belangrijk. Google wil de beste pagina’s weergeven op een zoekvraag. Om dit te kunnen doen moet er bepaald worden of een pagina kwaliteit heeft. Ze gebruiken verschillende signalen om erachter te komen of een pagina van waarde is voor gebruikers. Google is al veel beter geworden in het beoordelen van deze links, daarom kunnen links van slechte kwaliteit (lage waarde) een negatief effect hebben voor je website.

De link van uw website toevoegen op al die andere websites is arbeidsintensief. Als u dus kosten wilt besparen kunt u dat soort zaken ook zelf in een aantal middagen doen. U kunt uw site bijvoorbeeld toevoegen op artikelen websites, forums, sociale media en blogs.

Bij artikelensites kunt u denken aan bijvoorbeeld persberichten, persjournaals, e.d. Bij directories kunt u denken aan linkexplorer, hiervindjealles, numberonelinkdirectory, gids.web. Ook kunt u uw website aanmelden bij startpagina, linksgratisaanmelden, Gratis Link Aanmelden, gratis promoten, Kwerie, Twimbo – gratis link toevoegen, Gratis uw link aanmelden, Directory NL, linkpages, Hids, 123 Webgids, Directory Links , Gratis Linken, Gratis Linker, start links, links toevoegen, en nog veel meer.

Er zijn veel algemene startpagina’s waar u uw bedrijfswebsite kunt plaatsen, zoals Bedrijven

Daarnaast zijn er ook enorm veel startpagina’s voor iedere branche. Zo is er voor onze branche op grafisch gebied o.a. en in de filmwereld nog o.a. film.pagina.nl, tvzender.startkabel

Zie hieronder nog een aantal andere voorbeelden

Zijn er standaard ontwerpen?2015-11-27T23:37:25+01:00

Zijn er standaard ontwerpen? Als u op onze website of ergens op internet een ontwerp tegen komt dat u erg mooi vindt, dan kunnen we dat ontwerp als inspiratiebron gebruiken. Wij gebruiken weinig standaard ontwerpen. Vrijwel alles wordt op maat gemaakt.

Go to Top